Fizjoterapia receptą na sprawność fizyczną

11 stycznia 2020

Może niedawno wyszedłeś ze szpitala po operacji, a może od kilku dni wstajesz z łóżka z bólem kręgosłupa, szyi lub głowy. Może w trakcie twojej ulubionej aktywności nabawiłeś się kontuzji. Historii z jakimi zgłaszają się do nas pacjenci jest naprawdę wiele, ale jedno ich łączy:

Potrzebują wsparcia i profesjonalnej pomocy w dążeniu do celu.

Droga, którą przechodzą nie jest łatwa. Od wystąpienia pierwszych dolegliwości do wizyty u fizjoterapeuty mijają często tygodnie lub miesiące. Nie warto zwlekać! Z każdym dniem twoje ciało będzie potrzebowało coraz większego wsparcia. Dlaczego trwa to tak długo? Powodów jest kilka.Potrzebują wsparcia i profesjonalnej pomocy w dążeniu do celu.

Pierwszym z nich jest nasze oczekiwanie, że dolegliwości same ustąpią. U wielu pacjentów tak właśnie się dzieje. Dolegliwości bólowe, czyli sygnały alarmowe, które wysyła nam ciało z czasem się wytłumiają. Przyzwyczajamy się do funkcjonowania z bólem, na co dzień. Dolegliwości zmniejszają się okresowo, ponieważ organizm posiada ograniczone możliwości samoleczenia. Ale czy jest to droga do pełni zdrowia? Niestety bardzo często nie, ponieważ odciążając objęte procesem chorobowym obszary ciała obciążamy pozostałe.Potrzebują wsparcia i profesjonalnej pomocy w dążeniu do celu.

Fizjoterapia kluczem do odzyskania pełni sprawności

Wyobraźmy sobie na przykład, że towarzyszy nam kujący ból w kolanie. Automatycznie, ponieważ ból pojawia podczas chodzenia, unikamy aktywności, chodzenia w czasie wolnym. Ale obowiązki zawodowe i życiowe sprawiają, że cały czas obciążamy kolano. Chodzimy pomimo bólu. Dla naszego ciała oznacza to, że zaczynamy podczas chodu bardziej obciążać przeciwną nogę (biodro, kolano, stopę). Jakiś czas nasz organizm daje sobie radę w tych trudnych warunkach, ale z czasem „odpuszcza”. Wtedy boli już nie tylko kolano od którego zaczął się nasz problem, ale również stopa i biodro po stronie przeciwnej, a nawet kręgosłup. Mięśnie drugiej nogi są obolałe, napięte i przemęczone. Ten moment jest krytyczny dla organizmu. Tu najczęściej dochodzi do poważniejszego urazu! Fizjoterapia kluczem do odzyskania pełni sprawności

Kiedy w końcu zdecydujemy, że mamy już dość funkcjonowania z bólem zaczynamy szukać pomocy. I tu często spotyka nas nieprzyjemna niespodzianka. Najpierw frasobliwe poszukiwania, wertowanie stron, opinii, a ostatecznie długie oczekiwanie na wizytę u lekarza. Kiedy w końcu się doczekamy, po kilkuminutowej wizycie wracamy do domu z lekami p/bólowymi i p/zapalnymi, zaleceniem oszczędzającego trybu życia, oraz fizjoterapii.

Fizjoterapeuta podczas wizyty przeprowadzi szczegółowy wywiad na temat twojego stanu zdrowia, oraz aktualnych dolegliwości. Następnie przystąpi do badania funkcjonalnego, używając wystandaryzowanych testów i narzędzi. Po czym przedstawi wynik badania, poda przyczynę, oraz źródło dolegliwości. Zaproponuje plan fizjoterapii i co najważniejsze od razu rozpocznie pracę, dzięki której będziesz wracać do zdrowia i normalnego funkcjonowania. A jeśli będzie taka potrzeba skieruje Cię do lekarza specjalisty.