Terapia manualna Warszawa

Szybka i skuteczna pomoc w radzeniu sobie z bólami kręgosłupa, nerwobólami, dyskopatii, jak również dysfunkcjami stawów obwodowych.

Terapia Manualna Warszawa

Postaw na terapię manualną w Warszawie

Terapia manualna to rozwiązywanie problemów dla wielu pacjentów (zarówno z Warszawy, jak i okolic), cierpiących z powodu przewlekłych dolegliwości bólowych ze strony kręgosłupa, biodra, kolana czy barku.

terapeuta manualny bielany

Terapeuta manualny z dojazdem w Warszawie

Terapeuta manualny w Twoim domu

Mieszkasz w Warszawie i szukasz skutecznej terapii manualnej, która pomoże Ci w towarzyszących od długiego czasu bólach? Za każdym razem, kiedy wstajesz od biurka czy rano z łóżka ból i sztywność kręgosłupa daje o sobie znać, a może słyszysz przeskakiwanie w biodrze lub trzaski w barku lub kolanie.

OMT Warszawa

Terapia manualna w domu pacjenta

Zabiegi terapii manualnej oferowanej w Warszawie

Dowiedz się więcej na temat naszych usług, z których możesz skorzystać na Bielanach, jak i w innych częściach stolicy.

Metoda terapii manualnej jest jedną z najskuteczniejszych sposobów likwidowania zaburzeń budowy, oraz struktury narządu ruchu w tym kręgosłupa i stawów obwodowych.

Terapeuta manualny jest wyspecjalizowany w precyzyjnej diagnostyce dysfunkcji, z jakimi zgłaszają się pacjenci. Przy pomocy odpowiednich testów mięśniowych, prowokacyjnych, jak również określając zaburzenia ze strony „gry stawowej”, terapeuta określa przyczynę dolegliwości i bólu pacjenta.

Pozwala to ustalić konkretne cele dalszej terapii, dzięki czemu leczenie przyczyny dolegliwości, a nie wyłącznie samych objawów przebiega sprawnie i efektywnie.

Pierwsza wizyta na terapii manualnej zaczyna się od zebrania szczegółowego badania. Wywiad uwzględnia nie tylko aktualne dolegliwości, z jakim zgłasza się pacjent do terapeuty manualnego, ale również wcześniejszą historię jego chorób współtowarzyszących, operacji, zabiegów, a nawet urazów.

Terapia manualna i przegląd wyników badań

Taki wywiad pozwala ukierunkować dalsze badanie pacjenta, które zawiera w sobie wnikliwą obserwację postawy ciała, palpację zmienionych tkanek oraz testy manualne – określające charakter i intensywność problemu.

Terapeuta manualny ocenia ruchomość i przebieg często zaburzonej gry stawowej, przegląda wyniki badań obrazowych jak na przykład RTG, MRI, TK, USG. Tylko wtedy można wdrożyć prawidłowe leczenie jakie obejmuje terapia manualna.

Terapia manualna jest jedną z najstarszych koncepcji badania i leczenia pacjentów wykorzystywaną przez fizjoterapeutów na całym świecie. Jej techniki zostały stworzone w oparciu o wieloletnie badania kliniczne i doświadczenia zdobyte w praktyce zawodowej z pacjentami. W dalszym ciągu jest jedną z najbardziej dynamicznie ewoluujących metod terapii.

Zajmuje się szczegółową diagnostyką, oraz leczeniem zaburzeń w strukturze stawowej kręgosłupa, stawów obwodowych, jak: bark, biodro, kolano, staw skokowy.

Terapia manualna wykorzystywana jest również w redukcji bólu, jak i stanu zapalnego tkanek miękkich otaczających staw, czyli mięśni więzadeł, powięzi oraz tkankę nerwową.

Po badaniu terapeuta określa cele terapii manualnej u pacjenta, stwierdzając szczegółowe zaburzenia struktury i funkcji badanego obszaru.

Częstą przyczyną odwracalnych zaburzeń czynnościowych u pacjentów jest przeciążenie np. kręgosłupa, biodra, kolana, czyli przewaga sił przeciążających nad możliwościami wytrzymałościowymi stawów i/lub mięśni, więzadeł.

Główną rolą terapeuty manualnego jest przywrócenie prawidłowej „gry stawowej”, czyli osiągnięcie w trakcie terapii swoistej symbiozy pomiędzy każdym elementem stawu w obszarze objętym procesem chorobowym. Wśród najpopularniejszych technik manualnych należy wymienić mobilizację, kompresję, manipulacje oraz trakcję.

terapia manualna warszawa bielany

Chcesz wiedzieć, ile wynoszą ceny naszych usług? Poznaj cennik terapii manualnej oferowany przez naszą klinikę.

Rehabilitacja z dojazdem