Terapia manualna Warszawa Bielany

Postaw na terapię manualną w Warszawie, czyli szybką i skuteczną pomoc w radzeniu sobie z bólami kręgosłupa, nerwobólami, dyskopatii, a nawet dysfunkcjami stawów obwodowych.

Terapia Manualna Warszawa

Terapia manualna to rozwiązywanie problemów dla wielu pacjentów (zarówno z Warszawy, jak i okolic), cierpiących z powodu przewlekłych dolegliwości bólowych ze strony kręgosłupa, biodra, kolana czy barku.

Mieszkasz w Warszawie i szukasz skutecznej terapii, która pomoże Ci w towarzyszących od długiego czasu bólach? Za każdym razem, kiedy wstajesz od biurka czy rano z łóżka ból i sztywność kręgosłupa daje o sobie znać, a może słyszysz przeskakiwanie w biodrze lub trzaski w barku lub kolanie.

Zabiegi terapii manualnej oferowanej w Warszawie

Dowiedz się więcej na temat naszych usług, z których możesz skorzystać na Bielanach, jak i w innych częściach stolicy.

Pierwsza wizyta na terapii manualnej zaczyna się od zebrania szczegółowego badania. Wywiad uwzględnia nie tylko aktualne dolegliwości, z jakim zgłasza się pacjent do terapeuty manualnego, ale również wcześniejszą historię jego chorób współtowarzyszących, operacji, zabiegów, a nawet urazów.

Taki wywiad pozwala ukierunkować dalsze badanie pacjenta, które zawiera w sobie wnikliwą obserwację postawy ciała, palpację zmienionych tkanek oraz testy manualne - określające charakter i intensywność problemu. Terapeuta manualny ocenia ruchomość i przebieg często zaburzonej gry stawowej, przegląda wyniki badań obrazowych jak na przykład RTG, MRI, TK, USG.

Po badaniu terapeuta określa cele terapii manualnej u pacjenta, stwierdzając szczegółowe zaburzenia struktury i funkcji badanego obszaru.

Częstą przyczyną odwracalnych zaburzeń czynnościowych u pacjentów jest przeciążenie np. kręgosłupa, biodra, kolana, czyli przewaga sił przeciążających nad możliwościami wytrzymałościowymi stawów i/lub mięśni, więzadeł.

Główną rolą terapeuty manualnego jest przywrócenie prawidłowej „gry stawowej”, czyli osiągnięcie w trakcie terapii swoistej symbiozy pomiędzy każdym elementem stawu w obszarze objętym procesem chorobowym. Wśród najpopularniejszych technik manualnych należy wymienić mobilizację, kompresję, manipulacje oraz trakcję.

Metoda terapii manualnej jest jedną z najskuteczniejszych sposobów likwidowania zaburzeń budowy oraz struktury narządu ruchu.

Terapeuta manualny jest wyspecjalizowany w precyzyjnej diagnostyce dysfunkcji, z jakimi zgłaszają się pacjenci. Przy pomocy odpowiednich testów mięśniowych, prowokacyjnych, jak również określając zaburzenia ze strony „gry stawowej”, terapeuta określa przyczynę dolegliwości i bólu pacjenta.

Pozwala to ustalić konkretne cele dalszej terapii, dzięki czemu leczenie przyczyny dolegliwości, a nie wyłącznie samych objawów przebiega sprawnie i efektywnie.

Terapia manualna jest jedną z najstarszych koncepcji badania i leczenia pacjentów wykorzystywaną przez fizjoterapeutów na całym świecie. Jej techniki zostały stworzone w oparciu o wieloletnie badania kliniczne i doświadczenia zdobyte w praktyce zawodowej z pacjentami. W dalszym ciągu jest jedną z najbardziej dynamicznie ewoluujących metod terapii.

Zajmuje się szczegółową diagnostyką, oraz leczeniem zaburzeń w strukturze stawowej kręgosłupa, stawów obwodowych, jak: bark, biodro, kolano, staw skokowy.

Terapia manualna wykorzystywana jest również w redukcji bólu, jak i stanu zapalnego tkanek miękkich otaczających staw, czyli mięśni więzadeł, powięzi oraz tkankę nerwową.

Terapia manualna to nie wszystko

Zapoznaj się z innymi zabiegami oraz terapiami, w których specjalizuje się Aktywna Klinika.

rehabilitacja po udarze

PNF