Dobry terapeuta manualny – kim jest i kiedy warto się zgłosić?

2 listopada 2020

Układ ruchowy człowieka narażony jest na różnego rodzaju dolegliwości i dysfunkcje, kiedy już do nich dojdzie z pomocą może przyjść dobry terapeuta manualny. Kiedy mamy do czynienia z bólem, który może być bardzo dokuczliwy i znacząco obniżać codzienny komfort życia, najczęściej stosujemy leki, które jednak działają doraźnie, eliminując objawy, ale nie zwalczając prawdziwej przyczyny dolegliwości. W takiej sytuacji niezbędna może okazać się fizjoterapia manualna. Na czym polega terapia manualna i dlaczego warto z niej skorzystać?

Kim jest dobry terapeuta manualny?

Terapia manualna to bezinwazyjna i w pełni zachowawcza metoda leczenia różnego rodzaju dysfunkcji układu ruchowego. Doskonale sprawdza się szczególnie w przypadku problemów z bólem kręgosłupa, a także stawów obwodowych, jak ból kolana czy ból barku, uszkodzeniach mięśni czy urazach więzadeł. Terapia manualna wykorzystywana jest również do diagnozowania urazów aparatu ruchu człowieka, co ułatwia wybór metody leczenia pacjenta.

Jak sama nazwa wskazuje, dobry terapeuta manualny przeprowadza terapię za pomocą dłoni, chociaż nie raz stosuje dodatkowe sprzęty medyczne. Wymaga to od niego dużej wiedzy, oraz dobrej znajomości anatomii człowieka.

Terapia manualna to jedna z najstarszych metod leczenia dolegliwości układu ruchowego i stosuje się ją obecnie na całym świecie. Pozwala wyeliminować różnego rodzaju restrykcje stawowe, złagodzić ból i przywrócić pełną sprawność – niezależnie od wieku czy rodzaju dolegliwości pacjenta.

Dlaczego dobry terapeuta manualny może Ci pomóc?

Istnieje kilka powodów, dla których warto wybrać dobrego terapeutę manualnego. Dowiedz się czym charakteryzuje się dobry terapeuta manualny, ułatwi Ci to podjęcie ostatecznej decyzji!

Po pierwsze – skuteczność

Terapia manualna jest tak popularna na całym świecie, ponieważ działa – umożliwia wyeliminowanie różnego rodzaju problemów z kręgosłupem, stawami, mięśniami czy więzadłami. Co więcej, jest to metoda, która nie eliminuje wyłącznie objawów, ale przede wszystkim trafia w źródło bólu – w ten sposób daje długotrwałą ulgę i zapobiega nawrotom dolegliwości pacjenta

Po drugie – różne techniki terapeutyczne

W zależności od problemu pacjenta, dobry terapeuta manualny może dopasować techniki, które wyeliminują jego problem. Możne zastosować między innymi:

• mobilizację (ślizgi stawowe);
  • kompresję (zbliżanie ku sobie powierzchni stawowych);
  • manipulację;
  • trakcję (oddalenie od siebie powierzchni stawowych).

W ten sposób możliwe jest wyeliminowanie różnego rodzaju problemów – to bardzo duża zaleta terapii manualnej.

Po trzecie – bezpieczeństwo

I na koniec to, co bardzo istotne dla wielu pacjentów, czyli bezpieczeństwo. Terapia manualna nie zagraża zdrowiu, nie wywołuje skutków ubocznych jak leczenie farmakologiczne. Dlatego też, po wykonaniu odpowiedniego badania, terapeuta manualny dopasowuje techniki do konkretnego przypadku pacjenta.

Zapraszamy na terapię manualną!

Jeżeli cierpisz na różnego rodzaju dysfunkcje ruchu albo dokucza Ci ból kręgosłupa, ból stawów czy ból mięśni – zgłoś się do nas. Jako specjaliści z wieloletnim doświadczeniem, oferujemy domową terapię manualną dostosowaną do potrzeb pacjenta. Dzięki temu mamy możliwość usprawnienia, poprawy jakości życia, oraz likwidacji bólu różnych schorzeń z jakimi zmaga się pacjent.