FIZJOTERAPIA SPORTOWA

Profesjonalnie lub amatorsko zajmujesz się sportem, przekonaj się jak wiele ma ci do zaoferowania fizjoterapeuta sportowy w Warszawie

Fizjoterapia sportowa to recepta na bezpieczny powrót do treningu

Od lat grasz w piłkę, ale od miesięcy czujesz ból kolana, a może od dziecka twoją pasją jest tenis, tylko od kilku tygodni każdy trening kończy się bólem barku i łokcia?

W trakcie fizjoterapii sportowej, kładzie się szczególny nacisk na specyfikę uprawianej dyscypliny sportowej, dzięki czemu można zauważyć i wyeliminować błędy techniczne, które są najczęstszą przyczyną powstania urazu. Rehabilitacja kolana, stawu skokowego, kręgosłupa lędźwiowego i szyjnego to codzienność dla fizjoterapeuty sportowego w Warszawie, który poprzez zmniejszenie sztywności i bolesności miejsca objętego stanem zapalnym, stymuluje szybsze i prawidłowe gojenie uszkodzonych struktur tkankowych. Prawidłowo zaleczona tkanka staje się grubsza, elastyczniejsza oraz wytrzymalsza, dzięki czemu jest mniej podatna na urazy w przyszłości.

fizjoterapeuta sportowy warszawa

Pamiętaj

Każda Dyscyplina Sportowa Związana Jest z Pewnymi Przeciążeniami Twojego Ciała.

Dlaczego warto spotykać się z fizjoterapeutą sportowym

Fizjoterapia sportowa jest niezbędnym uzupełnieniem procesu treningowego, dzięki któremu możesz uniknąć: urazu kolana,  skręcenia stawu skokowego, zerwania więzadła w kolanie, uszkodzenia stożka rotatorów w barku. Dlatego warto rozpocząć terapie już przy pierwszych objawach jak np. uczucie niestabilności i ból stawu skokowego, barkowego, kolanowego i często towarzyszący temu obrzęk.

Kiedy zaczyna boleć, czyli rola fizjoterapii sportowej

W sytuacjach, kiedy wysiłek przekracza możliwości adaptacyjne tkanek, czyli stawów, mięśni, więzadeł, torebki stawowej, często dochodzi do mikro urazów, kumulujących się z czasem i tworzących stan zapalny. Jeżeli aktywność nie zostanie przerwana, a miejsce urazu właściwie wyleczone z pomocą fizjoterapeuty sportowego z Warszawy, obszar uszkodzenia powiększy się, a ból uniemożliwi podjęcie kolejnej aktywności. Rehabilitacja sportowa pomaga osobom trenującym odzyskać sprawność z przed kontuzji, promując bezpieczne uczestnictwo w aktywności fizycznej. Może obejmować: rehabilitację stawu skokowego, rehabilitację kolana, rehabilitację kręgosłupa lędźwiowego, rehabilitację kręgosłupa szyjnego, rehabilitację po złamaniu kości udowej i wiele innych.

Dzięki fizjoterapii sportowej możesz uniknąć kontuzji

Fizjoterapeuta sportowy z Warszawy zajmuje się nie tylko skutkami kontuzji, ale w pierwszej kolejności przygotowaniem motorycznym do treningu, co pozwala optymalizować uzyskiwane wyniki. Wspomaganie procesu regeneracji powysiłkowej stanowi podstawę zdrowia sportowca, dzięki czemu udaje się obniżyć szanse występowania urazów, utrudniających podejmowanie dalszych treningów.

Rehabilitacja to bezpieczny powrót do treningu

Podczas fizjoterapii sportowej wykorzystuje się sprawdzone metody terapii. Wśród których największą popularnością cieszą się: terapia manualna, terapia tkanek miękkich, terapia powięziowa. Nowoczesna diagnostyka funkcjonalna, to podstawa w prawidłowym przebiegu procesu rehabilitacji sportowej. Badania pokazują, że kontuzja sportowa (np. zerwanie więzadła krzyżowego przedniego, uraz kolana, stawu skokowego, barku, skręcenie kostki stawu skokowego, uszkodzenie więzadła w kolanie, uszkodzenie stożka rotatorów, skręcenie kolana czy zwichnięcie rzepki), która nie została poddana odpowiedniemu leczeniu wolniej się goi. Jej skutki są dużo boleśniejsze w odczuciach, natomiast sam zawodnik jest na dłużej, lub nieraz całkowicie wyłączony ze sportu.

Aktywna Klinika Profesjonalna Fizjoterapia Sportowa Warszawa