TERAPIA MANUALNA (OMT) WARSZAWA

Terapia manualna czyli szybka i skuteczna pomoc w bólu kręgosłupa, nerwobólach, dyskopatii czy dysfunkcjach stawów obwodowych.

Terapia Manualna Warszawa

Terapia manualna to rozwiązywanie problemów dla wielu pacjentów cierpiących z powodu przewlekłych dolegliwości bólowych ze strony kręgosłupa, biodra, kolana czy barku.

Szukasz skutecznej terapii, która pomoże Ci w towarzyszących od długiego czasu bólach. Za każdym razem, kiedy wstajesz od biurka czy rano z łóżka ból i sztywność kręgosłupa daje o sobie znać, a może słyszysz przeskakiwanie w biodrze lub trzaski w barku lub kolanie.

Terapia manualna jest jedną z najstarszych koncepcji badania i leczenia pacjentów wykorzystywaną przez fizjoterapeutów na całym świecie. Jej techniki zostały stworzone w oparciu o wieloletnie badania kliniczne i doświadczenia zdobyte w praktyce zawodowej z pacjentami. W dalszym ciągu jest jedną z najbardziej dynamicznie ewoluujących metod terapii. Zajmuje się szczegółową diagnostyką, oraz leczeniem zaburzeń w strukturze stawowej kręgosłupa, oraz stawów obwodowych jak bark, biodro, kolano, staw skokowy. Poza leczeniem samego stawu terapia manualna wykorzystywana jest również w redukcji bólu, oraz stanu zapalnego tkanek miękkich otaczających staw, czyli mięśni więzadeł, powięzi, oraz tkankę nerwową.

fizjoterapeuta sportowy warszawa

Profesjonalne wsparcie

Pozwoli Ci pozostać w ciągłym ruchu, aby Twój dzień nie był już wyzwaniem do pokonywania bólu, tylko do przezwyciężania własnych ograniczeń.

Czym zajmuję się Terapia manualna

Terapia manualna jest metodą szczegółowej diagnostyki, oraz leczenia zaburzeń ze strony aparatu kostno – stawowo – mięśniowo – nerwowego. Pomaga w leczeniu zaburzeń czynnościowych aparatu ruchu, czyli powstałych na skutek mechanizmów przeciążeniowych struktur stawowych i otaczających tkanek, jak mięśnie czy więzadła. Pomaga pacjentom cierpiącym z powodu bólu kręgosłupa, zespołów bólowy pochodzenia kręgosłupowego, jak na przykład nerwobóle, dyskopatia, drętwienia dłoni i kończyn dolnych, bóle odcinka szyjnego i zawroty głowy.

Pierwsza wizyta u terapeuty manualnego

Pierwsza wizyta zaczyna się od zebrania szczegółowego badania. Wywiad uwzględnia nie tylko aktualne dolegliwości z jakim zgłasza się pacjent do terapeuty manualnego, ale również wcześniejszą historię chorób współtowarzyszących, operacji, zabiegów, urazów. Pozwala to ukierunkować dalsze badanie pacjenta, które zawiera w sobie wnikliwą obserwację postawy ciała, palpację zmienionych tkanek, oraz testy manualne określające charakter i intensywność problemu. Terapeuta manualny ocenia ruchomość i przebieg często zaburzonej gry stawowej, przegląda wyniki badań obrazowych jak na przykład RTG, MRI, TK, USG. To wszystko pozwala postawić szczegółową diagnozę i zaplanować celowaną terapię.

Dlaczego warto wybrać Terapię manualną

Metoda Terapii Manualnej jest jedną z najskuteczniejszych sposób likwidowania zaburzeń budowy, oraz struktury narządu ruchu, które powstały w wyniku mechanizmów organicznych. Terapeuta manualny jest wyspecjalizowany w precyzyjnej diagnostyce dysfunkcji z jakimi zgłaszają się pacjenci. Przy pomocy odpowiednich testów mięśniowych, prowokacyjnych, jak również określając zaburzenia ze strony „gry stawowej”, terapeuta manualny określa przyczynę dolegliwości i bólu pacjenta. Pozwala to ustalić konkretne cele dalszej terapii, dzięki czemu leczenie przyczyny dolegliwości, a nie wyłącznie samych objawów przebiega sprawnie i efektywnie.

Co robi terapeuta manualny, czyli techniki Terapii Manualnej

Po badaniu terapeuta manualny określa cele terapii manualnej u pacjenta, stwierdzając szczegółowe zaburzenia struktury i funkcji badanego obszaru. Częstą przyczyna odwracalnych zaburzeń czynnościowych u pacjentów jest przeciążenie np. kręgosłupa, biodra, kolana, czyli przewaga sił przeciążających nad możliwościami wytrzymałościowymi stawów i/lub mięśni, więzadeł. Główną rolą terapeuty manualnego jest przywrócenie prawidłowej „gry stawowej”, czyli osiągnięcie w trakcie terapii swoistej symbiozy pomiędzy każdym elementem stawu w obszarze objętym procesem chorobowym. Wśród najpopularniejszych technik manualnych należy wymienić mobilizację, kompresję (zbliżanie ku sobie powierzchni stawowych), manipulacje, oraz trakcję (oddalenie od siebie powierzchni stawowych).

Terapia Manualna (OMT) Warszawa Aktywna Klinika