TERAPIA MANUALNA (OMT) WARSZAWA

Terapia manualna czyli szybka i skuteczna pomoc w bólu kręgosłupa, nerwobólach, dyskopatii czy dysfunkcjach stawów obwodowych.

Terapia Manualna Warszawa

Terapia manualna to rozwiązywanie problemów dla wielu pacjentów cierpiących z powodu przewlekłych dolegliwości bólowych ze strony kręgosłupa, biodra, kolana czy barku.

Szukasz skutecznej terapii, która pomoże Ci w towarzyszących od długiego czasu bólach. Za każdym razem, kiedy wstajesz od biurka czy rano z łóżka ból i sztywność kręgosłupa daje o sobie znać, a może słyszysz przeskakiwanie w biodrze lub trzaski w barku lub kolanie.

Pierwsza wizyta zaczyna się od zebrania szczegółowego badania. Wywiad uwzględnia nie tylko aktualne dolegliwości z jakim zgłasza się pacjent do terapeuty manualnego, ale również wcześniejszą historię chorób współtowarzyszących, operacji, zabiegów, urazów. Pozwala to ukierunkować dalsze badanie pacjenta, które zawiera w sobie wnikliwą obserwację postawy ciała, palpację zmienionych tkanek, oraz testy manualne określające charakter i intensywność problemu. Terapeuta manualny ocenia ruchomość i przebieg często zaburzonej gry stawowej, przegląda wyniki badań obrazowych jak na przykład RTG, MRI, TK, USG.

Terapia manualna jest jedną z najstarszych koncepcji badania i leczenia pacjentów wykorzystywaną przez fizjoterapeutów na całym świecie. Jej techniki zostały stworzone w oparciu o wieloletnie badania kliniczne i doświadczenia zdobyte w praktyce zawodowej z pacjentami. W dalszym ciągu jest jedną z najbardziej dynamicznie ewoluujących metod terapii. Zajmuje się szczegółową diagnostyką, oraz leczeniem zaburzeń w strukturze stawowej kręgosłupa, oraz stawów obwodowych jak bark, biodro, kolano, staw skokowy. Terapia manualna wykorzystywana jest również w redukcji bólu, oraz stanu zapalnego tkanek miękkich otaczających staw, czyli mięśni więzadeł, powięzi, oraz tkankę nerwową.
Metoda Terapii Manualnej jest jedną z najskuteczniejszych sposób likwidowania zaburzeń budowy, oraz struktury narządu ruchu. Terapeuta manualny jest wyspecjalizowany w precyzyjnej diagnostyce dysfunkcji z jakimi zgłaszają się pacjenci. Przy pomocy odpowiednich testów mięśniowych, prowokacyjnych, jak również określając zaburzenia ze strony „gry stawowej”, terapeuta manualny określa przyczynę dolegliwości i bólu pacjenta. Pozwala to ustalić konkretne cele dalszej terapii, dzięki czemu leczenie przyczyny dolegliwości, a nie wyłącznie samych objawów przebiega sprawnie i efektywnie.
Po badaniu terapeuta manualny określa cele terapii manualnej u pacjenta, stwierdzając szczegółowe zaburzenia struktury i funkcji badanego obszaru. Częstą przyczyna odwracalnych zaburzeń czynnościowych u pacjentów jest przeciążenie np. kręgosłupa, biodra, kolana, czyli przewaga sił przeciążających nad możliwościami wytrzymałościowymi stawów i/lub mięśni, więzadeł. Główną rolą terapeuty manualnego jest przywrócenie prawidłowej „gry stawowej”, czyli osiągnięcie w trakcie terapii swoistej symbiozy pomiędzy każdym elementem stawu w obszarze objętym procesem chorobowym. Wśród najpopularniejszych technik manualnych należy wymienić mobilizację, kompresję, manipulacje, oraz trakcję.