Terapia powięziowa Warszawa

Terapia powięziowa to metoda dzięki której w szybki i prosty sposób pozbędziesz się ostrego i przewlekłego bólu.

Terapia powięziowa Warszawa

Postaw na terapię powięziową, najnowszą metodę fizjoterapii

Terapia powięziowa (FDM) to przede wszystkim szybka, trwała ulga w bólu, bez względu na lokalizację dolegliwości. Opiera się na prostych technikach manipulacyjnych, dzięki którym przywraca się prawidłową strukturę powięzi.

terapia miesniowo powieziowa

Terapia powięziowa w domu pacjenta

Terapia fdm na czym polega

Fizjoterapia powięziowa stanowi model diagnostyki oraz terapii bólu wynikającego ze zniekształceń układu powięziowego, opiera się na dokładnej analizie „body language”, czyli gestów wykonywanych przez pacjentów w trakcie opisywania dolegliwości bólowych, co pozwala wybrać najskuteczniejsze techniki pracy z pacjentem.

Terapia powięziowa z dojazdem

Zabiegi terapii powięziowej FDM oferowanej w Warszawie

Dowiedz się więcej na temat naszych usług, z których możesz skorzystać na Bielanach, jak i w innych częściach stolicy.

Celem terapii powięziowej FDM jest (przy pomocy odpowiednio dobranych manipulacji) usunięcie zniekształcenia struktur powięziowych.

Dolegliwości bólowe ustępują w szybkim tempie, co umożliwia przełamanie konwencjonalnego schematu leczenia.

Oznacza to, że pacjent (np. po skręceniu stawu skokowego), po terapii FDM będzie mógł poruszać się bez unieruchomienia stawu, co przyspiesza jego powrót do pełni aktywności fizycznej. Zachowanie ruchomości w stawie pozwala na uniknięcie niepożądanych restrykcji.

Powięź to elastyczna tkanka występująca w całym naszym ciele. Otacza mięśnie, kości, stawy i narządy.

Duża zawartość kolagenu sprawia, że jest niezwykle elastyczna. Posiada ona również mnóstwo receptorów bólu, czyli po prostu jest silnie unerwiona. Podczas urazu np. skręcenia stawu skokowego, dochodzi do uszkodzenia powięzi, która otacza staw, co powoduje ból i w efekcie ograniczenie ruchu w stawie.

Podczas terapii mięśniowo powięziowej prowadzonej w mieście Warszawa – usuwa się zniekształcenie powięzi powstałe podczas urazu i przywraca prawidłowe funkcjonowanie stawu.

Terapia FDM jest techniką, która świetnie sprawdza się w leczeniu bólu ostrego, przewlekłego, a także pourazowego. W sytuacjach, kiedy inne techniki zawodzą – terapia FDM przynosi szybką ulgę i uwalnia pacjenta od bólu, który uniemożliwia normalne funkcjonowanie.

Stwarza to lepsze warunki do gojenia się organizmu, FDM terapia pomaga warszawskim pacjentom po urazach sportowych jak np. skręcenie, zwichnięcia, jak również w bólu pleców, karku, bólu barku czy kolana.

Wykorzystywany jest w leczeniu restrykcji po operacjach narządu ruchu oraz tendinopatiach jak np. łokieć tenisisty czy golfisty.

Dzięki Facial Distortion Model (skrót od terapii FDM) zmieniło się podejście wielu terapeutów do tego, jak powinna przebiegać fizjoterapia po kontuzjach sportowych i urazach.

terapia fdm co to jest?

FDM fizjoterapia swoją popularność zawdzięcza nie tylko skuteczności, ale przede wszystkim szybkości działania. Uwalniając pacjenta od bólu, pozwala szybko powrócić do aktywności i treningów.

Diagnostyka w tej metodzie oparta została na wieloletnich obserwacjach jego twórcy osteopaty dr Typaldosa, zaobserwował on, że dolegliwości pacjentów opisywane są przy pomocy podobnych słów oraz gestykulacji, co ułatwia diagnostykę powięzi.

terapia powieziowa warszawa

Chcesz wiedzieć, ile wynoszą ceny naszych usług? Poznaj cennik terapii powięziowej oferowany przez naszą klinikę.

Rehabilitacja z dojazdem